Witam na blogu

Moje zdjęcie
"Naucz się doceniać to, co masz, zanim czas sprawi, że docenisz to, co miałeś" (Suzan Lenzke)

24 kwietnia 2018

Dama na łodzi, czyli Golden Kite

Kolejne "dzieło" z którym sie postanowiłam zmierzyć  była Dama na łodzi,czyli Roman Boat Race (mini) firmy Golden Kite.



Firma która w swojej ofercie posiada wzory najwyższej jakości,
ściegi są z nitkami mieszanymi, jak i pojedynczymi kolorami.
Dla mniej zaawansownych w temacie wyjaśniam co to jest kolor mieszany.
Składa się z dwóch nitek koloru. W zależności od wzoru, mogą to być odcienie zielonego, beżowego różniące się tylko minimalnie odcieniem, czy inne zestawy kolorystyczne, tych możliwości jest naprawdę sporo.
Kolory pojedyncze, to jeden kolor danego numeru muliny.
Są niezwykle realistyczne, wymagają sporo pracy,uwagi i cierpliwości.
Zdjęcia nigdy nie oddają uroku takich prac.

Obrazek jest mały, wielkość w krzyżykach 120 x 164, co daje finalnie obrazek  około 22 cmx 30cm.
Zawiera w sumie 194 kolory,w tym pojedynczych 70 a mieszanych 124.
Jednak większe obrazy z tej firmy wyglądają wizualnie zdecydowanie lepiej. Odnoszę wrażenie, że jest mniej wyraźny, taki lekko zamglony, ale i tak bardzo realistyczny.
Praca przy nim zajęła mi  4 miesiące, ale tylko ten obraz haftowałam.

Kolejny który powstał, w większym rozmiarze już zajął jakieś 1,5 roku z przerwami.
Pewnie, że można by szybciej, siedząc  od rana do nocy z przerwą na sen i niczym sie nie zajmować. Ale niestety tak się nie da.
To tej pracy użyłam tkaniny z firmy Zweigart w rozmiarze 14 z kolorową nitką ułatwiającą liczenie i haftowanie, która znika po praniu. Dla mnie idealna ,kolorowa nitka wyznacza kwadraty 10x10 ściegów , co znacznie ułatwia liczenie wzoru podczas haftowania i eliminuje pomyłki.
Przynajmniej mniej używam pisaka:)
Czeka bidulka na oprawienie i doczekać się nie może.


Na żywo brak prześwitów :)


Może wyraźniejsze jest?
 
 
W trakcie
 
Dla porównania orginalna fotka ze wzoru.
Zdjęcie pochodzi ze wzoru formy Golden Kite





2 komentarze:

  1. Cudnie!! Tyle tylko, bo zatyka mnie z zachwytu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Kochana za dobre słóweczko :)
    Za dzień, może dwa wrzucę drugi z tej serii.
    Wiesz, że nocka to nie jest moja pora na pisanie, tylko obrazki :)))

    OdpowiedzUsuń