Witam na blogu

Moje zdjęcie
"Naucz się doceniać to, co masz, zanim czas sprawi, że docenisz to, co miałeś" (Suzan Lenzke)

29 lipca 2020

Magia czytania, czy magia słuchania?



                                                               źródło:internet


Książki w wydaniu papierowym towarzyszą mi od lat, zatem przyzwyczajona do klasycznego sposobu czytania, z rezerwą podchodziłam do słuchania audiobooków. Okazało się, że niesłusznie.

Kiedyś wolałam sama poczytać, wrócić do wcześniejszych fragmentów, gdy coś w pamięci umknęło. Polubiłam jednak książki w wersji audio. 
Obie te wersje niewątpliwie wymagają skupienia, czy czyta się samemu, czy słucha nagrania, jednak podczas słuchania można robić jeszcze kilka innych rzeczy.

Szybko zdałam sobie sprawę z tego, że w audiobooku niezwykle istotny jest lektor. Nawet świetnej z opisu książki nie będę w stanie czytać, jeśli głos lektora czy tempo w jakim czyta nie przypadnie mi do gustu. Trudno tu tak naprawdę polecać dane powieści i lektorów, bo każdy lubi co innego. Zdarzyło się już, że mimo dobrych ocen czy interesującego opisu musiałam odłożyć książkę, bo coś w lektorze mi nie pasowało, tak bywa.

Kilka lat temu wysłuchałam trzech książek w rewelacyjnym według mnie wykonaniu pani Anny Dereszowskiej. Potem nastąpiła przerwa, aż do sytuacji z marca 2020 roku, gdy pandemia wkroczyła w nasze życie, zostały pozamykane również biblioteki. W jednym z serwisów posiadających dużą kolekcję audiobooków i e-booków w ramach akcji "zostań w domu" pojawiła się możliwość darmowego dostęp do zbiorów na kilka miesięcy.

I się zaczęło czytanie/słuchanie :)

W założeniu miałam słuchać powieści lekkich, łatwych i przyjemnych, coś do śmiechu w stylu lekkich komedii kryminalnych. Nie do końca tak wyszło. :)

Polubiłam słuchanie książek, zwłaszcza, że w tym samym czasie mogę sobie robić różne inne rzeczy bez konieczności odrywania się od lektury. Do tej pory wysłuchałam już sporo, sama jestem w lekkim szoku, że aż tyle:) Z pewnością nie dałabym rady przejść przez aż tyle tytułów w wydaniu papierowym w tak szybkim tempie, zaraz oczy by mi siadły a codzienność odłogiem by leżała :)

Polecam, wpis na innym blogu, aby już nie pisać własnych podobnych odczuć, refleksji i finalnie elaboratu :)

Czytanie książek fajne jest, słuchanie audiobooków też!
https://czytak.com.pl/pl/n/6


Spis książek, z którymi udało mi się zapoznać znajdzie się w następnym wpisie na blogu, tam też będę dopisywać kolejne przesłuchane książki.

Zapraszam! :)

Przesłuchane  audiobooki
https://byniezgnusniec.blogspot.com/2020/07/przesuchane-audiobooki.html


 źródło: pixbay.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz